AKTUALIZUJTE STRÁNKU: Stiskem kláves F5 obnovíte plný obsah této stránky.
Mapa České mince (ČNB) České zlaté 2013 - b.k. - Příchod věrozvěstů Konstantina a Metoděje

2013 - b.k. - Příchod věrozvěstů Konstantina a Metoděje


Náhled Averzní strany - 2013 - b.k. - Příchod věrozvěstů Konstantina a Metoděje Náhled Reverzní strany - 2013 - b.k. - Příchod věrozvěstů Konstantina a Metoděje





SPECIFIKACE

Pamětní zlatá mince 10.000 Kč
Autor: akademický malíř Vladimír Pavlica
Ražba Česká Mincovna
Emitent: ČNB

EMISE: 3.7.2013

průměr: 34 mm
hmotnost: 31,107 g
ryzost: 999,9/1000 Au
hrana proof: hladká
hrana b.k.: vroubkovaná
provedení proof emise 9000 ks
provedení b.k. emise 2000 ks

2013 - b.k. - Příchod věrozvěstů Konstantina a Metoděje

Vyprodáno
ČASTO VÁS ZAJÍMÁ
Máte zlato skladem? Zlato skladem je výrazně označeno textem SKLADEM. Máte-li zájem o větší množství stejného výrobku, nebo výrobek není k dispozici na vámi preferované prodejně, potvrdíme vám jeho dostupnost obratem.
Je aktuální cena zlata? Výkupní i prodejní ceny aktualizujeme denně. U objednávek investičního zlata, stříbra, platiny a dalších investičních kovů je cena fixována NONSTOP. Úhradu stačí provést během dalšího pracovního dne.
Je zaslání zlata bezpečné? Absolutně. Máme 20 let zkušeností s diskrétním a hlavně spolehlivým doručováním hodnotných zásilek našim klientům v ČR i na Slovensku.
Dodáváte zlato i na Slovensko? Áno. Vaše objednávky si môžete vyzdvihnúť v Bratislave, Brně alebo vo Vsetíne. Spoľahlivo vám ich doručíme aj do každého mesta a obce Slovenska.
ZÁRUKY SPOKOJENOSTI
Při nákupu investičního zlata.

RAŽBA NA ZAKÁZKU
Razíme pro přední české podniky a instituce.
Malosériová produkce zlatých dukátů.
RAŽBA ŠPIČKOVÉ KVALITY
Razíme z ručně leštěných razidel.
Nejvyšší mincovní kvalita světové úrovně.
ČESKÝ PUNC
Originální české výrobky.
Řádně označeny puncovní značkou.
Zlato a stříbro pro jejich výrobu dodává rakouská státní mincovna.
ČNB
Jsme smluvní partner České národní banky.
Mincovna kvalifikovaná k ražbě českých mincí.
21 LET ZKUŠENOSTÍ
Pro vaši spokojenost pracuje tým 12ti specialistů...
GARANCE VÝKUPU
Co u nás koupíte, to u nás i prodáte...
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

DALŠÍ ČLÁNKY VÍCE O ČASOPISU

Mária Poldaufová Mistři české numismatiky

Mária Poldaufová patří k nejznámějším tvůrcům pamětních medailí a mincí na Slovensku.

Díky řadě realizací a ocenění je ovšem známá také v zahraničí. Mezi její největší úspěchy patří vítězství v Mezinárodní soutěži v designu mincí, kterou vyhlásila japonská mincovna. Pravidelně se zúčastňuje výstav FIDEM a výstav organizovaných Sdružením medailérů Slovenska. Její jméno je spjato s kremnickou mincovnou, pro niž dlouhá léta pracovala. Mária Poldaufová od malička miluje pohyb, dodnes si například ráda zalyžuje nebo zajezdí na kole.

Loni jste v Tokiu převzala cenu za první místo v Mezinárodní soutěži v designu mincí za rok 2011. Co pro vás toto ocenění znamená?

Pro mě tato událost znamená velice moc. Soutěže jsem se zúčastnila poprvé a hned jsem vyhrála, takže to vnímám jako takovou vrcholnou tečku za svou tvůrčí činností.

Jak dlouho trvá vaše aktivní kariéra?

Po ukončení umělecké průmyslovky jsem nastoupila do ateliéru v mincovně v Kremnici a tam jsem pracovala přesně čtyřicet roků a čtyřicet dnů.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2014.



Ze světa kovových známek (7) Známky v pohostinstvích

Samozřejmostí provozu hostinců, hotelů, kaváren i dalších pohostinství v minulosti byly známky zpravidla kovové vydané k rozmanitým účelům použití. Společné měly jedno – většina z nich usnadňovala a zjednodušovala provoz podniku.



Nejstarší známé kovové známky pohostinských podniků z našeho území jsou pražského původu. Nechaly je vyrazit některé staropražské hostince již v polovině 19. století. Nesly označení Abonement Marke (obr. 1), Speise Marke, později i české legendy Oběd v předplacení (obr. 2), Předplacení na 1 oběd (obr. 3), Jídelní známka a sloužily jako předplatné na oběd. Tím, že při jejich nákupu byla poskytována sleva, zajišťovaly podniku zákazníky a byly tak jedním z prostředků konkurenčního boje. Většina jich byla popsána již v numismatické literatuře druhé poloviny devatenáctého století. První zmínka o těchto ražbách je v prodejním katalogu Killianovy sbírky, kde byl nabízen konvolut o 25 kusech1. Do své neméně obsáhlé sbírky českých ražeb je zařadil i Max Donebauer2. Podobně fungovaly pohostinské známky z pozdější doby, zejména z první poloviny minulého století s nominálními hodnotami 1 oběd (obr. 4), Menu (obr. 5), nebo jen s vyobrazením překříženého příboru (obr. 6).
Známky užívané v hostincích s hodnotou znějící na určitý objem nápoje, obyčejně 1/2 (obr. 7) nebo 1 litr piva nebo jen na blíže neurčené množství – Ein Glass (obr. 8), 1 pivo (obr. 9) či 10 piv (obr. 10), sloužily jako předplatné na oblíbený nápoj. Podobně jako u známek na jídlo i u těchto známek byla při jejich hromadném nákupu předem poskytována sleva. Mezi ražbami pohostinství jsou známky na pivo a další nápoje počtem největší skupinou.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 4/2012

Slovensko
Doručujeme i na Slovensko
Diskrétně, bezpečně, spolehlivě.
ČR
Doručujeme po celé ČR
Diskrétně, bezpečně, spolehlivě.
Dárek
Ražby z ryzího zlata
Dárek pro každou příležitost
Investice
Spoření do zlata
má význam